Big big city - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Djamilla en Anita - WaarBenJij.nu Big big city - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Djamilla en Anita - WaarBenJij.nu

Big big city

Door: Djamilla en Anita

Blijf op de hoogte en volg Djamilla en Anita

07 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo iedereen,

Ondertussen zijn we al op onze laatste bestemming van deze trip namelijk 》 Sri Lanka. Eerst willen we jullie nog een kleine update geven van Maleisië - Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur was voor ons echt even omschakelen. Het is een grote drukke stad en een stuk meer westers.  Het is dan toch wennen als je twee maanden Indonesië achter de rug hebt. Daar was het meer chillax,  mensen erg vriendelijk en behulpzaam en meer layback. Sinds we hier zijn voelen we ons beide ook wat moe. Waarschijnlijk door alle nieuwe indrukken,  andere omgeving/mensen/ drukker dan wat we gewend zijn.
De eerste dag hadden we niet veel meer gedaan behalve een kijkje genomen bij de central market en wat gegeten. De central market lijkt op een bazaar met allemaal kleine shops. Erg leuk om te zien en doorheen te snuffelen. Tijdens het avondeten had Anita sinds lange tijd weer haar verse mangojus dus ze was blij!
De dag erna hadden we een soort van shopdagje omdat we wat nieuwe kleren nodig hadden. Dit was voor Djamilla ook dagje van ' Time for change' want ze heeft haar haren geknipt. Al was het een bevalling (maar vooral grappig hoe ze te werk gingen; een persoon voor het wassen, de andere voor het knippen en 2 voor het föhnen haha) luckily it paid off ;). In de avond zijn we naar de beroemde Petronas towers (twin towers) gegaan. Daar wat mooie foto's gemaakt en heerlijk gegeten bij een Itiliaans restaurant.
Van maandag tot woensdag gingen we naar Cameron Heiglands. Wat was dat verfrissend ze, heerlijk! We zijn toen naar de mossy forest gegaan, the butterfly garden (waar ze ook vieze slangen, gekkos, schorpioenen etc hadden), the strawberry farm en we zijn naar een marktje geweest. Verder veel gechilled.
Woensdagavond kwamen we weer terug in Kuala Lumpur en verbleven dit keer in een dorm dat lag aan het stratum (kroegenstraat in Eindhoven) van Kuala Lumpur. Het was er netjes dus het was prima. In de avond zijn we met een ander NL meisje wat gaan eten en zagen we Nina en Tess weer. Bij verschillende kroegen was het ladys night dus dat kwam goed uit. Dit betekende namelijk gratis cocktails haha. We hebben die avond nog gefeest met 3 andere jongens en het werd een gezellig avondje. De primeur van de avond was dat Djamilla wat bier had gedronken and it wasn't that bad.
De volgende ochtend was het regenachtig en besloten daarom Spiderman 1 te gaan kijken, hopend dat het daarna klaar met de regen was. In het hostel hadden ze namelijk een grote tv met vanallerlei series en films. Dit kwam nu goed uit. Na de film was het gelukkig droog en zijn we nog wat dingen gaan bezichtigen. We zijn naar de Kl tower en Pavilion mall met super dikke winkels (gucci, prada etc) gegaan. Er is hier zelfs een winkelcentrum met een klein pretpark erin. Je kunt hier in de achtbaan, bizar! Het was wel leuk om te zien. In de avonds zijn we wat gaan eten bij een cheap marktkraampje. Het was een grote straat met aan beide kanten allemaal kraampjes en over de straat hingen allemaal lampions met lichtjes. Er hing een gezellige sfeer en het eten was prima. In de avond hebben we met Nina en Tess weer genoten van lekker cocktails zoals frozen strawberry margarita,  Mjammie! Het was tenslotte die avond ook weer ladysnight. Lucky us!☆
De volgende dag zijn we samen met hen naar de Batu Caves geweest. Dit is een hindoetempel en na 272 treden kom je bij de ingang van de grot. Voor deze grot staat een super groot (42m) gouden beeld van ene Lord Murugan (leek op een boeddha). Anita is samen Tess en Nina in de grot gegaan voor een education tour. Djamilla paste hiervoor ze had niet zo'n behoefte aan spinnen en slangen. Ze had ook net al haar lol gehad met een aap die op haar rugzak sprong. Gelukkig liet hij alweer snel los. De beestjes in de grot vielen achteraf wel mee. Het was wel erg interessant en indrukwekkend om bijvoorbeeld te zien hoe oud de grot was. Er waren namelijk stalagmieten van boven tot helemaal beneden en dan te bedenken dat ze maar 2mm per jaar groeien. Dus dat heeft heel wat jaartjes gekost.Terug naar ons verblijf namen we nu echt afscheid van  Tess en Nina. Het was super gezellig met deze meiden en hebben veel gelachen met hen! Dit zullen we niet vergeten. 'S avonds trakteerde we ons zelf op een avondje uit in de bios. We gingen naar Captain America;  the winters soldier :-). We hadden echt weer even het gevoel dat we thuis waren. Dat we de Pathé in Eindhoven zouden uitlopen en konden genieten van een heerlijk drankje in de Santé (sommige weten wel welk drankje haha).
De laatste dag in the big city zijn we naar de KL galerie en little India geweest. Dit was wel leuk om gezien te hebben. In de avond hadden we na veel bloed zweet en frustratie, eindelijk ons verslag af van Indonesië. We willen t steeds kort houden, maar t lukt niet zo goed,  plus het internet is hier overal weer een uitdaging. Deze keer hadden we ook nog eens een laptop waar niet alle toetsen op het toetsenbord zaten wat het typen ook wat lastiger maakt. Gelukkig was het uiteindelijk wel gelukt en stond het erop.
We konden gelukkig nog een paar uur slaap pakken want om 6.30u stond de taxi er om ons naar het vliegveld te brengen. De vlucht naar Sri Lanka was goed verlopen en we zullen jullie snel op de hoogte brengen van ons avontuur hier.Liefs

• 07 Mei 2014 - 09:38

Math En Hanny:

Hey girls,
    wat een mooi verhaal alweer , en wat maken jullie samen toch allemaal mee Geweldig.....