Eerste indruk Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Djamilla en Anita - WaarBenJij.nu Eerste indruk Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Djamilla en Anita - WaarBenJij.nu

Eerste indruk Bali

Door: Djanita

Blijf op de hoogte en volg Djamilla en Anita

25 Februari 2014 | Indonesië, Lovina

Hee iedereen,

Woensdag 19 februari begon onze reis. Bepakt en bezakt gingen we richting Schiphol waar we rond 20.00u afscheid namen van de bubs.
Eenmaal op schiphol hebben we al gauw onze backpacks weggebracht en O my god what was i thinking dacht Djamilla ze had gewoon 15,9 k bij. Jup mag allemaal op dat kleine ruggetje ;)

De vlucht ging goed al hadden we wat vertraging opgelopen bij Abu Dabi waardoor we bij Kuala Lumpur nog even snel onze check- in moesten regelen. Door de twee stops die we hadden konden we even onze benen strekken dus dat was eigelijk wel fijn. Laterna terug denkend hebben we in 24u 3 vliegvelden gezien en drie warme maaltijden gehad. Eerlijk gezegd waren we daar wel klaar mee op het einde. We kwamen onderweg nog een bekende tegen, Sigrid dat was wel tof want zij gaat naar Nepal met mijn (Djamilla) nicht Judith.

Toen we eenmaal rond 02.40u op het vliegveld in Bali landen en onze tassen hadden, die Djamilla er meteen uit kon vissen, stond er helaas niemand met het bordje Djamil en anita ;). We hebben toen zelf een taxi geregeld en gingen naar ons hotel. In het begin twijfelden we of we wel goed zaten want waren in klein steegje en zagen niet echt een naam bordje. Het was natuurlijk allemaal prima we hadden zelfs een upgrade gekregen van kamer omdat de ' normale' kamers vol zaten.
Nadat we paar uurtjes geslapen hadden en ons ontbijt op hadden had Anita wel nog even Eddy (de baas) aangesproken dat er geen pick-up was. Hij was erg sorry en hij bleek een leuke en gekke man (met zijn Jackie Chan moves) te zijn.

De volgende dag wilden we richting het centrum gaan, maar toen hield Eddy ons aan of we het vervelend vonden om in een andere hotel van hun te verblijven in Legian. Wij vonden het prima dus zogezegd zo gedaan, uiteindelijk was deze nog luxer en lag deze midden in het centrum en dicht aan zee.

Toen we gesetteld waren wat rondgekeken en zijn we het dorp in gegaan voor wat geld en een simkaartje. Daarna zijn we ff naar het strand geweest en heeft Aniet even lekker in de zee gestaan om vervolgens vieze zanderige voeten te krijgen. Djamilla stond aan de zijlijn haar niet gezien met vieze zanderige voeten. Maaaar wat een mooi uitzicht.

Vrijdag hadden we ons zelf getrakteerd op een chill avond en hadden 2 behandelingen in een spa gefixed. Een voetmassage en een lichaamscrub van 1,5u voor 190.000 R (ong. 11 euro). Voor Anita ofcourse een scrub van CHOCOLADE :D.

Zaterdag hadden we een trip naar Tanah Lot, Royal Temple in Mengwi en de koffieplantage in Denkaya. Vooral Tanah Lot was erg mooi om te zien. Dit is een tempel op een rots in de zee.
Savonds hebben heerlijk nasi goreng met sate gegeten in een heel gezellig tentje waar een bandje optrad. Waar we heerlijk genoten hebben van liedjes van The script, The killers, The passenger en nog veel meer.

Zondag zijn we naar Ubud vertrokken met de taxi. We durfden de local bus met onze backpacks nog niet aan, ze zijn erg zwaar en vol (A) haha. Van Rosita en Anne hadden we de tip gekregen van een hostel in Ubud, dus hebben daar een kamer geboekt. Er hangt een hele andere sfeer in deze omgeving. Hier is het een stuk rustiger, maar ook chiller dan in Kuta/Legian. Je wordt ook veel minder aangehouden. Natuurlijk vragen ze wel 1 keer maar daar blijft het bij. You can't blame a person for trying :)

Ons hostel in Ubud is een stuk primitiever dan het luxe hotel in Legian maar het is prima. Als ontbijt kregen we lekker fruit en bananen tosti op ons zitje geserveerd. De baas van dit tentje ' Widia' is trouwens hilarisch, hij moet alleen maar lachen met een big smile en is altijd vrolijk. Om Ubud wat te verkennen zijn we gaan wandelen. We zijn langs het Monkey Forrest gelopen waar we al heel wat apen zagen. Dicht in de buurt hebben we heeeeeeeeerlijke gedronken uit een verse kokusnoot. Het uitzicht was ook hier weer fabulous!

Maandag hebben we ons onderworpen aan een Yoga les voor beginners. Het was de moeite waard en waren helemaal zen op het einde.
Savonds zijn we nog naar een balinese dans (Kecak Ramayera and fire dance) gaan kijken wat best vaag/ moeilijk te volgen was, maar ach ook dat hebbe we weer meegemaakt. Op de terugweg zagen we STARBUCKS en daar hebben we een heerlijk genoten van een oreo cheesecake en Choco Chip Cookie Frappacino.

Dinsdag ochten hebben we onze plannen even gesplitst. Djamilla heeft genoten van een chill dagje en Anita is gaan mountainbike. Het fietsen was erg gaaf. Genoten van het uitzicht over de rijstvelden en de Mount Batur.

Voor nu moeten we echt gaan stoppen want we worden de deur bijna letterlijk uit geschopt.

Morgen Lovina.... :)

Groetjessss ons!

• 25 Februari 2014 - 15:35

Math En Hanny:

Hey Djamilla en Anita,

Fijn om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben Super!!

Pap houd ons ook goed op de hoogte hahaha

Ben voorzichtig, geniet en nog heel veeeel plezier.....dikke knuf van Math en Hanny

• 25 Februari 2014 - 15:42

Pascal En Shirany:

Leuk verslag! Fijn om te lezen hoe het bij jullie gaat! We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag! Xx Pascal en Shirany.

• 25 Februari 2014 - 15:43

Ellen Pijnenburg:

Hey meiden,

Dat ziet er uit alsof jullie een super start hebben van jullie avontuur! En dan is dit nog maar het begin haha!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. En Djamilla, veel succes met de zware backpack! I know the feeling ;-)
    Groetjes Ellen

• 25 Februari 2014 - 16:05

Selvera:

Wauw, wat een verhalen, en jullie zijn er net! Zo te lezen genieten jullie op en top van jullie avontuur :) ...Geniet ervan en een hele dikke knuffel van ons x

• 25 Februari 2014 - 16:12

Judith:

Hallo dames,

Leuk om tijdens het wachten jullie eerste ervaringen te lezen. Ook ik heb helaas in Istanbul vertraging opgelopen. En ik keek al zo uit naar Azië. Hopelijk ben ik er over 11 uur. Geniet en maar er wat moois van samen!

Groetjes,
    Judith
    (Onderweg naar Kathmandu, waar ik Sigrid ontmoet)

• 25 Februari 2014 - 17:32

Nelleke:

Wat een leuk verhaal!! Volgens mij hebben jullie het echt heeerlijk daar!, ook mooie foto's op Facebook!
    Geniet maar lekker jullie twee!

• 25 Februari 2014 - 17:33

Moniek:

Klinkt goed allemaal dames, brengt ook leuke herinneringen voor mij naar boven en de wens dat ik eigenlijk nu met jullie mee was gegaan ;) Maar goed: ik heb mijn reisje daaro al gehad dus ik kijk nu mooi vanaf de zijlijn toe hoe het jullie bevalt, net zoals jullie destijds dat bij mij hebben gedaan!! Geniet geniet en blijf vooral zo'n leuke verhalen schrijven!

Liefs Moniek (en ook de groetjes van Paul!!)

• 25 Februari 2014 - 18:09

Lenny:

Hey Djanita! ;) Super leuk om jullie verhaal te lezen. Zo te zien zijn jullie de eerste dagen goed doorgekomen. De foto's zijn ook super mooi. Ben toch best een beetje jaloers (a). Zag dat jullie de eerste cocktail ook al hebben gehad. Goed bezig meiden! Of was het gewoon een sapje? :p Nouja, hoe dan ook, ik zal er in ieder geval eentje op jullie drinken tijdens de carnaval ;). Nog veel plezier daar en tot apps! Kusss

• 25 Februari 2014 - 19:47

Ome Wim En Tante Annemie:

leuk verhaal en we lezen dat het jullie goed gaat geniet er van en tot het volgende verhaal

• 26 Februari 2014 - 11:35

Bob:

Klinkt goed daaro. Geniet ervan en laat de foto`s maar komen.

• 26 Februari 2014 - 13:37

Marian :

Hallo dames!

Wat fijn om te lezen allemaal! De eerste week zit er alweer op, gaat nu al snel ;). Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

Groetjes Marian

• 26 Februari 2014 - 15:59

Christina:

Djamila amiga hoe gaat het fijn om telexen over je avontuur ben nu op roncalli samen met Mientje Ron en crazy henni je krijg de groetjes van de toetjes maar jammer ik moet de tafel indekken tot de volgende keer

• 27 Februari 2014 - 14:22

Tante Net:

Hallo dames volgens mij hebben jullie 't al heel erg fijn ,hopelijk gaat alles goed ik wens jullie heel veel plezier, en een te gekke tijd daar.
    groetjes tante Net en ome Jan.

• 27 Februari 2014 - 18:06

Loes:

Hii meiden!

Lekker relaxen, cultuur snuiven, goeie muziek luisteren & een beetje sportief bezig zijn, klinkt goed! De foto's op facebook zagen er ook al goed uit. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen!